1 juni 2018: Snorscooter eruit, E-bikes er in!

De kogel is door de kerk! We hebben onlangs besloten om onze Sym Fiddle II snorscooter te gaan verkopen. De tijd die het heeft geduurd om dat besluit te nemen en de tijd die het heeft geduurd om de scooter daadwerkelijk te verkopen heeft in beide gevallen 10 minuten in beslag genomen. Ongelofelijk, die wereld van scooters! Voor de vraagprijs kwam meteen iemand uit Amsterdam met aanhanger om de scooter contant af te tikken en mee te nemen. Nou….gezien het feit dat hij in de avond kwam, leek ons het kenteken overschrijven niet mogelijk, aangezien het al 19.300 uur was. Door een tip van de buurman bleek de nog open zijnde buurtsupermarkt ook RDW overschrijvingen te doen, dus om 19.45 uur had ik het geld in de zak, alsmede de vrijwaring. Iedereen tevreden!

Allereerst zal ik nog even toelichten waarom we onze scooter op de camper verkopen. Kijk: als je je asociaal gedraagt op straat als straatschoffie, ouderen lastig valt, uit winkels steelt of meerdere kinderen van 16 vallen 1 iemand aan, dan durven we niets te zeggen en doen we alsof we het niet zien. Maar zit je als 50plusser, grijs haar, koddig dik en vrolijke snoet, inclusief zeer lief, aantrekkelijke vrouw en schattige dwergteckel, rijdend op een snorscooter op een fietspad (wat mag) in een bosgebied, dan voelt men de laagdrempeligheid om te schelden, foeteren, uit te maken als aso…en nog meer van dat soort verbale uitingen op je los te laten. Los nog van de mensen die niets zeggen, maar demonstratief breed uit gaan rijden op hun fiets en dan op hun kwaadst naar je kijken. Daar zijn we inmiddels een beetje zat van! Want waarmee je rijdt staat los van hoe je geniet van de omgeving. Maar om van dat gezeur af te zijn hebben we nu dus besloten om met e-bikes verder te gaan.

img-20161030-wa00082

Het afgelopen jaar heb ik met name ervaren, dat de komst van onze teckel Joep niets dan goeds heeft gebracht. De vriendschap van en voor dat beestje, de vrolijkheid en plezier die we samen hebben, heeft geleidt tot meer beweging en zelfs ook dat met meer plezier. Miriam was altijd liefhebber van wandelingen, maar ik wat minder, zal ik maar zeggen… Dat deze beweging ook heeft geresulteerd in fitheid en conditie, was voor mij toen de brug om ook over de e-bikes te beginnen gemaakt. Ooit…in een ver verleden als voetballende postbode, heb ik besloten om nooit meer te willen fietsen. Mensen, wat een hel was dat destijds; zware logge fietsen met volle bepakking, weer en wind (en Flevoland heeft wind…veel wind!!), sneeuw en ijzel en dus ook regelmatig op je plaat gaan. Kortom; Nooit meer!!

Niets zo veranderlijk als de mens, dus nu beiden een nieuwe e-bike gekocht. Die missie was uiteindelijk, na een tweetal bezoekjes aan de plaatselijke fietsenwinkels en 2 landelijke e-bike ketens op bezoek bij ons thuis om proefritten te maken, binnen een paar dagen gemaakt. We hebben gekozen voor Amslod Highland en de Newton. Standaard heeft deze fiets zwaardere accu’s van 600W, meer ondersteuning, sterkere motor en meer gadgets. Allemaal elementen die bij mijn lichaamsbouw passen; zwaarder, sterker en gadgets! That’s me!! Mir heeft de vrouwelijke variant van deze fiets gekozen, dus we zijn echt een setje! Nu nog even samen naar de ANWB om dezelfde bodywarmers en wandelschoenen te kopen en we voldoen echt aan het beeld van de 50plusser…. ” echt niet!!”, hoor ik Mir op achtergrond roepen!

Wij blij met de keuze van onze fietsen en binnen 5-10 werkdagen zouden ze geleverd worden volgens de website en advertentie’s. Niet dus! We zijn niet de enigen die voor dit merk hebben gekozen, dus de levertijd is tijdens dit warme voorjaar opgelopen tot 5-6 weken. Dat is dus precies nadat wij met de camper op vakantie gaan. Dat is een vette bummer, zoals mijn buurmeisje altijd zegt! Amslod heeft toevallig gisteren aan ons laten weten dat ze begrijpen dat dit een tegenvaller is en heeft aangeboden om met 2 leen demo-fietsen op vakantie te mogen, zonder extra kosten! Super gedaan dus van Amslod! Wij blij en hebben er zin in!

Tot slot is de missie van dit weekend om op onze camper een deugdelijk fietsendrager te gaan monteren. Welkom in de wereld van fietsendragers en beugels…..

In eerste instantie dachten we om ons bestaande scooterrek te verkopen op Marktplaats of Camperforum, maar dit leek niet eenvoudig te lukken door het aanbod dat er was en ook meteen maar even kijken naar echte e-bike fietsenrekken, die in ons camperchassis passen. Daar waren we dus zo mee klaar, want dan praat je direct over 800 euro of nog meer. De goedkoopste oplossing is eigenlijk gewoon op de aluminium rijplaten van ons huidige scooterrek, fietsrails te monteren en beugels op de achterwand monteren. Dat gaan we dus doen, hebben we besloten. Ik ga deze rails en  beugels zelf monteren en dat gezegd hebbende, roept Miriam direct dat we ook de fietsen moeten verzekeren. Of dit nou een algemene verstandige opmerking was of dat deze opmerking voortvloeit uit mijn opmerking dat ik de rails ga  monteren, daar ben ik nog niet uit!!

Maar in ieder geval, hebben we enorm zin in onze volgende geplande vakantie over een paar weken met onze e-bikes! Door al deze beweging die er gaat komen, heb ik al de vertaling gemaakt, wat dit betekent in nog meer bourgondisch gedrag kunnen vertonen 😉

Tot over een paar weken!

Posted

in

by

Comments

6 reacties op “1 juni 2018: Snorscooter eruit, E-bikes er in!”

1. Ardy Lamers Avatar
    Ardy Lamers

De fietsen kunnen toch in de camper Martin inde nacht een hangslot aan de fietsen en aan jou vastmaken nemen ze ze vast niet mee

2. Campersmuikjegaatlos.nl Avatar

Wij en Smuikje snappen niet hoe je nu zo’n lief stel met teckel kan uitschelden. We zouden jullie knuffelen. Succes met de verbouwing!

1. martin&miriam Avatar

hahaha….houden we nog tegoed! xx

3. Fenk Avatar
    Fenk

Wat een leuk gezond bericht , ook wij fietsen nog steeds ……zonder ondersteuning
    Leuke luxe Camperplaats
    Aardige eigenaars
    Camperplaats het Witteveen
    Aan de witteveenseweg 3
    7678re Geesteren
    We komen er net vandaag , geweldig !!
    Nogmaals humoristisch verslag zeg
    Groeten fenk

1. martin&miriam Avatar

Wat n leuke reactie! We gaan die camperplaats in Witteveen binnenkort eens proberen. Die camping van ons in Overasselt was ook n aanrader! De camping en de omgeving. Fijn weekend samen!