15 mei 2019: Focus op alle windrichtingen in Europa

De afgelopen maanden hebben wij ons met name georienteerd op de driehoek Slovenie-Oostenrijk en Italie om onze volgende vakantie in door te bengen. Volgende week mogen we voor het eerst met deze camper een langere reis maken dan de paar weekenden die we ermee weg zijn geweest. We kunnen niet wachten en hij staat al klaar voor de start!

De Burstner Nexxo alias de Lambortinki 2.0

Het voorjaar in Nederland was, met uitzondering van de paasdagen, rondom koud, nat en guur te noemen. Zodoende nog niet veel met de camper weggeweest. We worden er allebei een beetje chagrijnig van, maar nu is dan de periode aangekomen om erop uit te trekken. Inmiddels ben ik klaar met mijn werkzaamheden en zit ik nu een paar dagen in vakantiestand. De komende anderhalve week nog wel een paar zakelijke afspraken, maar de druk is van de ketel om het zomaar te zeggen.

Nu ook blijkt dat de bestemmingen die we in gedachten hadden ook zo slecht eruit zien qua weersverwachtingen, zijn we maar op zoek gegaan naar wat betere vooruitzichten in onze omgeving. Maar we kunnen stellen dat we de locaties die we op weeronline.nl hebben voorgesorteerd nogal uiteenlopend zijn. We zitten in Spanje (Baskenland en Costa Brava), Engeland, Schotland, Wales, Scandinavie, Zuid Frankrijk en gewoon in Nederland blijven. Kortom; waar we terecht komen is nog niet duidelijk. En daarin zijn we nog niet echt de camperaars die niks plannen en wel zien waar we heen gaan. De voorpret van een bepaalde regio onderzoeken op internet of de route uitstippelen hoort nu niet echt bij camperaars. We werken eraan samen!

Hieronder hebben jullie een indruk van mijn weeronline-scherm:

Vanmiddag waren we samen vrij en hebben we in en rondom de camper nog wat laatste zaken gedaan om het komende weekend op pad te kunnen naar Hoogeveen. Daar viert een zeer gewaardeerde collega haar 50steverjaardag en we besluiten om daar maar een leuk weekend van te maken. Zin an! Zaterdagavond ga ik op mijn fietsje naar de feestzaal en Miriam blijft lekker in camper naar het Eurovisie Songfestival kijken en heeft gezelschap van onze eminentie Joep.

Over Joep gesproken! De fietsmand die we hebben voor hem, zit achterop en we willen eigenlijk dat Joep aan de voorkant zit met zijn mand. Kan hij lekker van zich afkijken en is ook voor Miriam beter om hem voor haar te hebben. Mir had op Marktplaats een prachtige mand gezien met ook een speciale ophangbeugel om aan een e-bike te kunnen bevestigen. Joep zweeft als het ware boven de voorvork en ligt lekker op een dekentje en heeft hekwerkje om zich heen zodat hij er niet uitvalt. Vanmiddag kwam de postbode met het pakket en heb ik het bevestigd op het stuur en heeft Miriam een proefrondje met onze vriend gemaakt. Hij vond het geweldig en kroelde het uit van genoegen. Was erg leuk om te zien en we hebben al weer zin om samen langere fietsroutes te maken.

Joep en zijn nieuwe troon!

Voor mijn fiets heb ik een nieuwe bevestigingsset besteld voor mijn fietsnavigatie Mio Cyclo 305. We kunnen dus stellen dat we stapje voor stapje klaar zijn voor de vakantie. Miriam heeft het nog superdruk met de kapsalon, dus ik ben de komende weken Hennie Huisman voor haar; boodschappen doen, koken, Joep uitlaten en de camper klaarmaken voor vertrek.

We hebben er zin in! Jullie zullen de komende weken regelmatig kunnen lezen waar we zijn en Miriam zal weer vol overgave mooie foto’s gaan maken van al het moois om ons heen!

Posted

in

by

Comments

4 reacties op “15 mei 2019: Focus op alle windrichtingen in Europa”

1. L. Lamers Avatar
    L. Lamers

Blijf voorlopig maar lekker in Nederland is toch prachtig weer fijn weekend ook voor joep. Natuurlijk

2. roadlaura1969 Avatar

Herkenbaar, normaal waren wij ook al vertrokken, echter het weer was dit keer niet het obstakel, gelukkig wel alles een positieve rede dus onze trip zal later uitvallen.

Wij zijn wel anderhalve week terug naar de Keukenhof geweest en verbleven op Camperplaats het groene hart.

Jullie staan voor een dillema. Hebben jullie ooit al de Lavendelvelden aanschouwt in Vaucluse en omgeving? Zeer zeker de moeite waard. Ik weet niet hoeveel tijd jullie hebben maar in Juni begin periode van de bloeiperiode tot Juli en Augustus een lust voor het oog.
    Kijk eens bij Accuweather Bedoin, daar gaan de temperaturen toch een goede kant op .

Hoe dan ook een hele fijne reis gewenst waar jullie ook heen mogen gaan.

Mvg
    Laura

1. martin&miriam Avatar

Hoi Laura, wat n leuke reactie weer! Worden we blij van! We gaan jouw tip eens bestuderen, maar we denken nu om naar Baskenland te gaan of Zuid Frankrijk inderdaad. Fijn weekend!

1. roadlaura1969 Avatar

Owww heerlijk, lees graag jullie ervaring uit Baskenland, ook m.b.t overnachtingsmogelijkheden. Wij kunnen momenteel alleen korte tijd weg , ongeveer augustus gaan we dan langer richting Frankrijk .

Fijne vakantie en veilige kilometers gewenst!