11 januari 2020: Wachten op onze “adorable” caravan en plannen maken!

Allereerst willen we iedereen die ons reisblog Camperjoy.com leest en volgt, de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2020!

De afgelopen maanden hebben wij niets gepubliceerd in dit blog, maar wij zijn goed de feestdagen doorgekomen en hebben onze vrienden in Engeland bezocht met kerst en de jaarwisseling. Heerlijk geen gedoe met de kerst en een nagenoeg vuurwerkloze jaarwisseling. Dat weet onze Joep ook goed te waarderen. Want wat is het toch zielig als je ziet hoe bang hij is voor het vuurwerk en hoelang hij daar last van is blijven houden als hij in het donker naar buiten moet. Goed dat daar nu inmiddels ook een maatschappelijke discussie over is begonnen. Hopelijk volgend jaar geen vuurwerk meer, vinden wij.

De anderhalve week in Engeland gaf ons alweer een lekker “reisgevoel” en we overwegen nu zelfs om de 5 weken vakantie die gepland staan, mogelijkerwijs ook in het Verenigd Koninkrijk door te brengen. Wat vinden we het hier mooi en wat voelen we ons hier prettig bij de Brexiteers. Na de kerstdagen zijn we nog een dag door het Peak District gereden, vanuit Lichfield, via Ashbourne naar Dovedale. Dit plaatsje staat met name bekend om de stepping stones over de rivier. Een prachtig gebied in de natuur, tussen de mooie heuvels van Derbyshire, waar mooie rivieren en beekjes gesitueerd zijn in de bosrijke omgeving. Een echt typisch tafereel voor een aflevering van Escape to the Country. We hebben er echt van genoten en een mooie uitdagende wandeling gemaakt. De stepping stones hebben we niet kunnen nemen, aangezien het water te hoog stond. Ook tijdens de wandeling veelvuldig tot aan de enkels in het water gestaan, maar dit mocht de pret niet drukken. Mooie reden om te drogen in 1 van de vele gezellige pubs onder het genot van een pubmeal en een pintje!

Dat we naar Engeland zijn gegaan had met name te maken met het feit dat we normaal gesproken met de camper weg zouden zijn na de drukke kerstperiode in onze kapsalon, maar doordat we onze camper in oktober verkocht hebben, waren we dus “kampeerloos”.

Even wennen om niet spontaan te kunnen zeggen; zullen we even weekendje eruit gaan samen?

Ook de nieuwe eigenaren van onze camper delen regelmatig een fotootje met ons als ze onderweg zijn. Wij zijn heel blij dat zij ook zo gelukkig met de camper zijn en supertevreden. Maar het maakt wel dat we het kamperen nu in de winter wel missen.

Als het goed is wordt onze nieuwe caravan volgende maand gefabriceerd in de Adria fabriek in Slovenië en kunnen wij hem de eerste week van maart 2020 verwachten bij onze dealer Boer Caravans in Wezep. De caravan is van het Type Adora, maar wij noemen hem al Adorable, zo mooi vinden we hem. We kunnen niet wachten en hebben de afgelopen weken nog best een aantal praktische zaken moeten kopen voor de caravan. Leuk om ervoor op pad te zijn en de nog missende onderdelen die we nog moeten kopen zijn o.a. een TV, autospiegels, opstap-trede, zijwand luifel, BBQ/kookplaat, wielklem. Dit gaan we de komende weken doen.

Andere voorbereidingen die we nu aan het treffen zijn is voor onze volgende grote vakantie, waarin we voor het eerst in ons leven eens wat langer weggaan dan gebruikelijk. Het is Miriam haar grote wens een aangezien ze volgende week een heel bijzondere verjaardag te vieren heeft (ik mag niet zeggen welke bijzondere verjaardag het is, maar het enige dat ik kan zeggen dat deze zich begeeft tussen de 40 en 60 jaar….) en mocht bepalen wat er ging gebeuren. De kapsalon zal dan de deuren in die periode sluiten, maar voor en na onze vakantie gaat Mir dan extra dagen open om toch haar klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Eerder hadden we in dit blog aangegeven dat we beiden een reis-suggestie aan elkaar zouden presenteren wat we zouden willen. Miriam zat meer in de Spanje-Portugal richting, terwijl ik meer in de Italië laars zat, gekoppeld aan Sicilië. Wel; de afgelopen weken hebben we de voorbereidingen getroffen om ook naar andere opties te kijken. De stand van zaken is nu dat we ook Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Italië als een reis beschouwen, aangevuld met de optie Schotland, Wales, Engeland. Oh ja….ook nog een plan gemaakt voor rondreis door Frankrijk. Kortom; we weten het nog echt niet! Nu we ook andere opties hebben uitgewerkt merken we pas wat voor een prachtig Europa we in ons bereik hebben. Tjonge wat komen we mooie bestemmingen en regio’s tegen. Het feit dat we de auto bij ons hebben maakt dat ons bereik qua dagtripjes meteen veel groter en makkelijker wordt.

Tijdens de kerstdagen kwamen ook nog suggesties van onze engelse vrienden op ons af, waardoor we weer nieuwe inspiratie kregen voor gebieden waar we zelf nooit aan hadden gedacht. We komen meer en meer tot de conclusie dat nog moeten werken de komende jaren, best veel vrije tijd kost.

Het mag duidelijk zijn dat we weer zin hebben in ons nieuwe kampeermiddel en het nieuwe kampeerseizoen! We beginnen eerst met het voorseizoen waarin we ook regelmatig een weekendje weg zullen gaan. Ons nieuwe abonnement op de KCK en Caravannen!,  alsmede het zojuist binnengekomen gidsje Kleine Campings biedt voldoende inspiratie om mooie plekjes te vinden! We kunnen niet wachten!